Betaalwater: Villedon

651

Te boeken bij:

Geplaatste reacties

Onze ervaring Villedon   (geplaatst door: f meulenbroek | datum: 2010-04-26)

Terug van Villedon, 17 tm 24 april

Apart dat iedereen zo,n andere ervaring heeft op het zelfde water.
Maar goed ook want anders wordt het wel erg druk op Villedon

Wij waren erg vroeg aan het water, direct kennis gemaakt met een aantal vissers die de zelfde week zouden vissen.
De verdeling verliep erg soepel,ook het regelement werd door John duidelijk uitgelegd, hierin gaf hij aan wat de reden is van het betaald douchen, deze werkt namelijk op stookolie en moet zo nu en dan gevult worden wat helaas veel geld kost. ook gaf hij aan dat het gebruik van eigen partikels niet was toegestaan en het waarom, er zijn nog steeds mensen die niet weten hoe deze moeten worden bereid, en er hoeft er maar 1 te zijn die verkeerd spul het water in kiept,en hun bestand (en dus inkomen) is pleite, denk aan Engeland (Benson dood door rauwe pinda,s). Ook het eten/brood heeft John uitgelegd, de supermarkt/bakker is 36 km rijden. Je mag natuurlijk ook zelf naar de super gaan. Als hun het voor je doen rekenen ze 2,50 voor de benzine. Ik vind dit alles geen probleem en begrijpelijk.
De boot met elektro motor is ook optioneel en hoeft niet te worden gehuurd, Je kunt ook je eigen boot mee nemen of gaan lopen.
Om alles naar de stek te kunnen krijgen is het inderdaad erg druk op de steiger, dus hebben we maar even relaxt gezeten in de shop, met een bak koffie.
De stekken zijn zeer ruim en kunnen met gemak 2x 3 hengels kwijt (40 hectare met 22 stekken is bijna 1 hectare pp) ruimte genoeg om te vissen.
Wij kwamen helaas in de paai waardoor de vis massaal op het ondiepe zat (achter in).
Hierdoor was het werken voor een vis. Uiteindelijk hebben we met 4 man 7 vissen weten te vangen.
Volgend jaar gaan we er zeker weer naar toe.
Beste betaalwater waar wij tot nu toe hebben gevist.
Beste beheerders die wij zijn tegen gekomen.

Grt F.Meulenbroek

roy   (geplaatst door: Remco Schouten | datum: 2010-04-22)

tip veel voeren pellets en boilies
en met zoet vissen hoe zoeter hoe beter

heb 2 maal daar gevist op stek 6 en stek 19

alles wat ik heb gevangen kwam op zoet

ook veel op proline peach die ze daar verkopen
bv de juicy pinapple zal het ook goed doen

veel succes en laat ff weten hoe t loopt daaro

mvg remco en vang ze

stek 5   (geplaatst door: roy bruin | datum: 2010-04-21)

hoi leden zit nou op stek 5 maar het is bijzonder zuinig heeft er mischien iemand nog wat tips om wat visjes te pakken.hoe en wat en waar ik rekening mee moet houden.alvast hartelijk bedankt roy

Je kan in de agenda aan de linkerkant aangeven wanneer je sessie gepland is...

Onze ervaringen van Villedon.   (geplaatst door: Dennis vd Burg | datum: 2010-04-20)

Trek aub je eigen conclusies, dit zijn onze ervaringen van afgelopen week 10 t/m 17 April. Ik hoop dat een ander betere ervaringen heeft gehad. Voor ons was het 1 keer nooit meer.

Afgelopen week zijn wij naar Lac de Villedon geweest. We waren met twee koppels en 1 enkele visser. Op voorhand hadden we onze voorkeursstekken doorgegeven en laten weten dat we niet als groep kwamen maar als 2 koppels en 1 persoon alleen. Bij aankomst konden we nog net het terrein oprijden omdat het afgeladen was met auto’s. Eerst denk je nog dat alle vissers nog moeten vertrekken van de voorgaande week maar dit bleek niet het geval. 35 vissers zouden er deze week komen vissen. Om 10 uur zouden de stekken worden verdeeld maar voor 9 uur waren ze al aan het verdelen terwijl nog niet iedereen er was. Van onze voorkeursstekken was niets bekend en we konden niet als losse koppels vissen maar alleen als groep omdat het meer vol was. Hoe groter de groep des te eerder je de stekken mocht kiezen. Aangezien wij met 5 man als 3e aan de beurt waren was er nog maar 1 mogelijkheid om naast elkaar te vissen op stek 12, 13 en 14. Toen begon het inladen in de boten. 30 man de boot in laden op 1 stijger was echt niet te doen. Wij en nog meerdere andere bleven wachten totdat vrijwel iedereen klaar was om zo rustig in te kunnen laden. Lijkt een goede oplossing maar na een nacht niet geslapen hebt baal je behoorlijk als je een paar uur moet wachten op de eerste dag. Bij aankomst op stek 13 bleek deze veel te klein om op te kunnen vissen. We hebben tussen stek 13 en 14 zelf een nieuwe grote stek gecreëerd om onze tenten wel kwijt te kunnen.

Omdat het water nog vrij koud was liet de vis zich in het ondiepe nog niet veel zien.
Wij snappen best dat je niet altijd op de gewenste plek kunt zitten op een betaal water maar dat je geen meter naar links of naar rechts uit kunt wijken omdat je dan op de stek van de buren vist hebben wij nog nooit meegemaakt, en kans om te verkassen was er al helemaal niet. Omdat het water waar wij viste net een meter diep is en er toch maar het beste van probeerde te maken zijn we het water zo min mogelijk opgegaan. Dit had in eerste instantie weinig zin omdat er twee dagen achtereen een schoepenboot over het water ging om ongebluste kalk in het water te dumpen. Daarna ging de sluis open om de kalk te verspreiden waardoor het water nog verder zakte en het lichtelijk opgewarmde water weer wegspoelde.
Verder is op dit water aan alles te merken dat de eigenaar een Nederlander is.
Een bootje huren met electromotor kost honderd euro, als je m ophaalt wordt er verteld dat als ie leeg is je m weer om kunt wisselen voor een volle. Omdat wij achter op het meer zaten lukt het met de futloze accu’s net om heen en weer te varen. Om niet te hoeven peddelen wisselde we ‘m elke keer om. Achteraf bleek dus dat je voor elke keer dat je de accu verwisselde 2,50 euro moest betalen. Voor degene die nog moeten gaan, dit wordt niet op voorhand vermeld. Stokbrood kost 2,50 euro en dan moet je het nog ophalen. Om het te laten brengen moet je nog 2,50 betalen. In de supermarkt in de buurt kosten de stokbroden 0,49 cent. Als je je stokbrood ophaald moet je ook nog je accu vervangen als je achterin zit wat dus ook weer 2,50 kost. Dat je voor een douche moet betalen is al vreemd als je al zoveel geld hebt betaald voor een betaalwater maar dat dit dan 2,50 euro kost is echt te absurd. Op een luxe camping kost een douche munt 50 cent. Deze douches durf je met je blote voeten niet te betreden, hij was overigens wel lekker warm.
De service die er te bieden is kost op dit meer dus altijd geld. Het enige wat gratis was waren de verplichte zwemvesten. Deze heb ik trouwens nergens kunnen ontdekken. Op de site is ook te lezen dat je niet met particles mag vissen maar hij verkoopt ze zelf wel. Controle op het reglement is er trouwens helemaal niet.

Ik wil nog wel even kwijt dat dit een prachtig meer is in een hele mooie rustige omgeving. Waar hele mooie vissen rondzwemmen. Ook is John echt geen onaardige gozer.

Er zullen nu best mensen zijn die het anders ervaren en het allemaal best vinden. Ons gaat het ook allemaal niet om het geld en begrijpen ook dat je niet altijd op de stek zit waar je het liefst zou willen zitten, ook gaat het ons niet om de hoeveelheid vis die we vangen maar meer de manier hoe alles gaat. Nogmaals, trek vooral je eigen conclusies maar dit waren onze ervaringen.

Mvg Dennis

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  101  102  103  104  105  106  107  108  109  110  111  112  113  114  115  116  117  118  119  120  121  122  123  124  125  126  127  128  129  130  131 Volgende

Plaats zelf een reactie voor het betaalwater: Villedon

Inlog status:

Niet ingelogd.

Je dient ingelogd te zijn met je gebruikersnaam en wachtwoord voordat je een bericht kunt plaatsen.