Betaalwater: Villedon

651

Te boeken bij:

Geplaatste reacties

nachtvissen op villedon   (geplaatst door: Remco Schouten | datum: 2007-08-05)

hoi hoi

jaap ik las dat je net terug bent
en je hebt goed gevangen
ik denk wel dat je gewoon de nacht je hengels erin ken laten
uit eigen ervaring had ik de eerste nacht toch 6 karper
geeft toch een goed gevoel
dat je de eerste nacht al wat vangt
(eerste dag overdag had ik een 24 ponds spiegel rond een uur of 18:00)
verder over het nachtvissen was het vrij rustig
heb er wel een paar nog in de nacht
deze waren allemaal niet groter dan 20 pond
dus of dat de moeite waard is of niet
is ieder zijn eigen keuze
denk als je er al 150 hebt gevangen dat je ze wel binne draait

maar dwergmeerval is nog steeds een probleem dat weet ik
dat is ook de reden waarom ik dit jaar niet ben gegaan
aankomend jaar wil ik wel gaan kijken of dit in de agenda past

als het goed is wordt het meer dan ook dit jaar nog afgenet
en de dwerg meerval vernietigt en de beschradigte karper er uit gehaalt
dit ving ik op van bentoit in 9-2006

heb je daar toevallig wat over gehoort??

mvg remco

adres van lac de villedon?   (geplaatst door: Steven Mys | datum: 2007-08-05)

Hello,

kan iemand mij het juiste adres geven van waar het meer gelegen is....

Dat is handig voor in de gps.

alvast bedankt

Steven

villedon   (geplaatst door: Wim Hanegraaf | datum: 2007-08-05)

Hallo Jaap,

Het is goed vangen op villedon ja dat klopt, wij zaten voor jullie op stek 8 en hebben daar met zijn tweeen 155 karpers gevangen, onze kameraad die naast ons zat had er ook nog eens 40. wij hadden 12 vissen boven de 15 kg met als grootste 16,5 kg. alles op garlic robinred, zeer veel pellets en hennep en wat minder boilies bijvoeren werkt goed (175 kg voer in een week).
Wel erg veel kleine vis gevangen vooral de laatste paar dagen, ik moet er wel bijvermelden dat wij zondag avond al 90 vissen op de kant hadden, dat is dus absurt veel in twee dagen. Ik vind wel dat de dwergmeerval nog een probleem is, als het rustig is met de karperaanbeten vreten deze beesten in een uur je boilie aan gort, hoe hart deze ook is!! Kun je nagaan wat er met je voerstek gebeurt, vandaar dat je waarschijnlijk zoveel moet voeren, het enigste wat goed werkte waren de panty's.

gr wim

Villedon: Volgend jaar weer!!   (geplaatst door: Jaap Hinderdael | datum: 2007-08-04)

Beste collega karpervissers,
ik ben vorige week terug gekomen van Villedon, heb er van 20 t/m 28 juli gezeten, op stek 7. We waren in totaal met 6 man en hebben daar op de stekken 6, 7 en 8 gevist.
Allereerst wil ik Maarten en Benoit (+ de rest van het VilledonTeam) hartelijk bedanken voor hun inzet daar. Ze hebben ons de hele week goed geholpen met vragen of wat er ook maar was.
Hoe zag onze week eruit: We zijn op vrijdag vertrokken richting het zuiden, 's avonds rond 20.30u kwamen we aan bij Villedon. We zijn op de Tom Tom naar Bellac gereden, van daaruit konden we het redden met de routebeschrijving die we ontvingen van CarpConnections. Bij Villedon aangekomen, kregen we allereerst een lekker koud biertje vorogezet, dat doet het altijd goed na een reis van ruim 1000 km. Vervolgens mochten we zoals we vooraf hadden afgesproken onze tenten plaatsen op een grasveld, voor de eerste overnachting. We zijn namelijk een dag eerder vertrokken, zodat we de eerste dag die we zouden gaan vissen helemaal konden benutten.
Ik kwam er toen pas achter dat ik mijn boillies was vergeten...........niet zo fijn. Gelukkig was er de mogelijkheid om boillies te kopen in de shop bij Villedon. Je zal nu denken dat deze daar aardig aan de prijs zijn, maar ze zijn daar goedkoper dan hier. Ze verkopen er Pro-line boillies, zowel de ready mades als de freezer baits. Ik heb de hele week goed gevangen op de Freezer Baits (Garlic Robin Red). Tevens verkopen ze verschillende maten Pellets, die zeer geschikt zijn voor het voeren.
Voordat we naar onze stekken konden, heeft Maarten ons uitgelegd wat wel en niet is toegestaan op Villedon. Het is heel simpel: Weinig regels, maar je moet je er wel aan houden, klaar. Voor ons was de enige "tegenvaller" dat we ons in Nederland klaargemaakte duivenvoer en tijgernoten voor niets hadden meegenomen, want deze mag je daar niet gebruiken. Tijgernoten kan je daar trouwens wel door Maarten en/of Benoit laten klaarmaken. De enige particles die je daar wel zelf mag klaarmaken is hennep. Gelukkig hadden we hier voldoende van meegenomen. Gebruik voor je voerstek staafmarkers, deze kan je daar voor een paar euro huren (of neem ze zelf mee), evt met verlichting.
Zoals ik al zei zaten we op de stekken 6, 7 en 8, deze stekken liggen centraal van het water, in een bocht. Hierdoor konden we een groot gedeelte van het water bevissen. Alle stekken zijn per boot goed te bereiken. Nadat we als onze spullen naar de stek hadden gevaren, zijn we begonnen met het uitzetten van onze markers en daartussen te voeren. Maarten voorspelde dat we de eerste dag al veel zouden vangen, dit kwam niet helemaal uit. Toen we het met hem hierover hadden, kwam hij meteen een kijkje nemen hoe we zaten te vissen en te voeren. Hij zag al gauw dat we te ver uit de kant zaten, dus hebben we onze markers dichterbij gezet, op werpafstand, ver genoeg! Dit bleek gauw te werken, we kregen de ene na de andere run.....Tip: Voer vanuit je stek ruchting de markers, in een V-vorm. Wij hebben die week met Pellets en boillies gevoerd. Zodra je gaat vangen moet je blijven voeren. In het begin hebben we veel kleine karper gevangen tussen de 10 en 15 pond. Later in de week liep het gemiddelde gewicht aardig op. Véél twintigers en enkele dertigers. In totaal hebben we die week ruim 150 karpers gevangen, met z'n zessen, waarvan ik er zelf 43 had. Het grootste deel bestond uit spiegelkarpers, zowel korte hoge vissen als erg lange. Mijn zwaarste was net onder de 15 kg, en de zwaarste van m'n maten was ruim 16 kg.
Een andere mooie vangst was een steur van 110 cm, helaas niet gewogen, maar het was een pracht vis! Oja, we hebben trouwens alleen overdag gevist. De vansten zijn 's nachts minder dan overdag, en met zoveel runs overdag wil je 's nachts wel lekker slapen. Gewoon optijd eruit (6uur) om te voeren en hengens in te werpen, tot 23.00u.
Verder kan ik je aanraden om de BBQ die men iedere woensdag organiseerd, zeker bij te wonen. Klinkt raar, maar de vissen die je in die uren anders zou vangen, kan je wel missen. Daarnaast is het gewoon erg gezellig om bij de villa met een geweldig mooi uitzicht over het water, te genieten van een lekker stukje vlees en een koud biertje. Je kan er dan met de andere vissers praten over je eigen ervaringen......
Waarschijnlijk gaan we er volgend jaar weer naartoe, dat zegt wel genoeg...
mvg Jaap

supermarkt(intermarchet)   (geplaatst door: Remco Schouten | datum: 2007-07-31)

je kan aan bentoit een route beschrijving vragen als hij er nog werkt
voor naar de supermarkt is 18 kilometer rijden vanaf villedon zelf
ik zat vorig jaar daar en heb het gewoon gevraagt hoe ik bij een supermarkt kon komen
dit was niet moeilijk nadat ben het had uitgelegt

tevens opgevallen hoeveel kruisen er rondom het dorpje staan ??

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  101  102  103  104  105  106  107  108  109  110  111  112  113  114  115  116  117  118  119  120  121  122  123  124  125  126  127  128  129  130  131 Volgende

Plaats zelf een reactie voor het betaalwater: Villedon

Inlog status:

Niet ingelogd.

Je dient ingelogd te zijn met je gebruikersnaam en wachtwoord voordat je een bericht kunt plaatsen.