Betaalwater: Domaine de la Vallee

666

Te boeken bij:

Geplaatste reacties

Veel maar klein!   (geplaatst door: Rob Gasseling | datum: 2006-01-13)

In 2004 heb ik eind maart op dit water gevist met mijn broer. Het water is echt fantastisch mooi. Die week was er helemaal niemand dus we konden op het eiland vanaf stek 4 alle kanten op vissen. We hebben de hele week zon gehad, maar ’s nachts vroor het behoorlijk... het ijs stond in de boot. Ik vermoed dat de karper in deze baai paait, al is maart/april natuurlijk wel wat vroeg. Ik heb ooit gelezen dat voornamelijk de kleine karpers hiermee starten en dat hebben we geweten!

Bij aankomst zagen we de karpers al springen en bij het uitvaren van de tweede hengel hadden we al beet op de eerste hengel die we aan de overkant hadden geplaatst. We hebben die week eigenlijk alleen maar kleine karpers gevangen (+/-10 pond). Volgens mij hebben we de ‘gehele’ uitzetting van 2002 of 2003 aan de haak gehad. In het totaal hebben we meer dan 100 aanbeten gehad. Door de lelies, die op dat moment nog niet boven water waren hebben we er in het totaal 51 gevangen. De ‘grotere’ vissen waren 18 en 19 pond. We hebben geen onderlijnen verloren, omdat we de vissen vanuit de boot hebben gedrild. De laatste dagen hebben onze hengels niet eens fulltime ingelegd! Het was gewoon niet leuk mee, te veel beet… van veel te kleine vissen.

De aanbeten kwamen 24 uur per dag. Overdag visten we voornamelijk met singles pop-ups, waar we hennep en pellets bijvoerde en ‘s nachts gewoon op gespreide voerplekken. We hebben alleen met bolies gevist. Bijvangsten hebben we niet echt gehad… één grote zeelt en snoek bij het binnenhalen, dus geen dwergmeervalletjes! We hebben eigenlijk alleen maar gevist met de overgelode rig. Ik had met deze rig geen ervaring omdat je hem niet kan uitwerpen, maar hier hadden we een boot. Met standaard rigs kregen we veel minder beet!

Op dag drie zijn we op langere afstand gaan vissen, vanaf de namiddag… richting stek 11. Hier vindt je een grote ondiepe zandplaat (60cm), waar we zeer veel karpers vonden. Het was een beetje ver varen ’s nachts, maar op deze plek vingen we wel grotere vissen. Vanaf stek 4 kan je ook naar het midden van het meer vissen, richting stek 8. De bodem is daar erg drassig, dus je moet lang zoeken voor dat je een hard stuk bodem (grind/klei) vindt. Een beetje prikken met de pedel helpt, maar zoals wij het deden vis je gewoon op de gok.

Aan het einde van de week waren we gesloopt. Het was mooi geweest als onze inspanning was beloond met een grote vis… maar helaas. Deze week ging het vangen bij ons behoorlijk makkelijk, maar onder andere omstandigheden kan ik dit water niet aanbevelen aan de beginnende karpervissers. Succes!

Domaine de la Vallee   (geplaatst door: Dave Janssen | datum: 2006-01-13)

ik heb er 4 jaar geleden er een paar keer gevist en ik vind het een top water
alleen jammer dat er stekken bij gemaakt zijn en er veel gekapt is.
maar ik en mijn vis maat hebben er altijd aardig gevongen daar maar je moet weten hoe je daar moet vissen en 9 van de tien vissers vissen daar verkeerd
en dat gelul over dat er bijna geen dikke biggen zwemmen is gewoon gelul er zwemmen genoeg dikke biggen rond daar verschillende dikke schups echt meter schups en punt gaaf en ook mooie spiegels en niet alleen die 50 ger
wat wort beweerd hier nog een paar mooie schups van het water.

ps .je moet ook niet denken 1 weekje daar naar toe even een paar dikke vissen trekken
daar zal eerst het water moeten leeren kennen.

Horse lake | La Vallee   (geplaatst door: Rogier Nas | datum: 2006-01-12)

hee,

nou ik ben er 2 jr geleden geweest en het was een Heeeel mooi meer, zeker daar is niks op af te dwingen.
Het bestand is alleen wat jammer, wij waren met 4 man, we zaten op het eiland, 2 konden de "hoek" in vissen, en twee het open water op.
1 week gezet en we hadden 1 vis die niet eens me lood kon meenemen. :(
Daar kwam ik dus de volgende morgen achter toen me lijn oer strak stond, en er een karpeTJE aan zat....die zich gelijk had vast gezwommen!

De Bodem lijkt cool, maar is klote. Dieptes vlak voor de kant tot 3 meter, maar als je ingooit of uitvaart naar een lelie velt, dan is het 1 meter max.

Kijk ook eens naar de foto's die gegeven worden, het is meestal de zelfde vis(die 50-er)

Voor de rest is het water schitterend, en misschien zaten wij daar wat te vroeg...begin april!

voor ed oer karper visser, met een hoop kennis, en spullen is het zeker een uitdaging, wel zou ik zeggen, ga zo veel mogelijk naar de achterste plek! nr's weet ik ff niet meer....
suc6!

Paaitijd?   (geplaatst door: Richard Mulder | datum: 2005-12-15)

Ola luitjes,

Mijn maat en ik zijn van plan om in het voorjaar van 2006 een weeksessie te plannen op dit water. Ik zou echter graag willen weten of een van jullie bekend is met het paaigedrag van de karpers aldaar. Weet iemand misschien in welke periode over het algemeen de paai plaats vindt? Uiteraard is dit afhankelijk van het weer, maar het gaat ons om een schatting...

Bij voorbaat dank!!

Richard

hard werken op vallee   (geplaatst door: ralph | datum: 2005-10-04)

hee maxi ja man het was knalle op stek 10 30 runs 11 gevangen ja denk jij die gast kan niet vissen nou dat dagt ik ook maar ik moest beter weten na 15 jaar ervaring bakte ik er niks van ik zat tegen de lelies en overdag er in slip dicht piep piep hangen in de lelies onder de lelies over de lelies boot in uit de lelies in het wier niet normaal daar ting ting los das nummer 29 lange onderlijnen korte grote haken kliene haken zwaar lood licht lood maar dat maakte niet uit geen lijn breuk gehad maar wel hard werken voor die 11 vissen zwaarste 16 pond wel een heel mooi water als je van echte rust houd
grote vissen zijn er wel maar zijn naar mijn idee op een hand te tellen als je het verleden ziet.
laat me even weten of je mijn boilies nog hebt gebruikt.
tijgers werken er ook goed.
wel goed de bodem onderzoeken hier en daar ligt grind kan je lekker kort op vissen voor de rest prut.
ik zat op het eiland en viste met 4 hengels ik zat alleen dus had de hele kom voor mij zelf 2 hengels kwam bijna al het leven legte ik hem een meter van de lelies bleef hij daar gewoon liggen tot de volgende morgen voor de rest werd er ook wel wat vis gevangen maar ja 24 pond?ja ja het was voor iederreen hard werken jij en iedereen veel geluk.

Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  101  102  103  104  105  106  107  108  109  110  111  112  113  114  115  116  117  118  119  120  121  122  123  124  125  126  127  128  129  130  131  132  133  134 Volgende

Plaats zelf een reactie voor het betaalwater: Domaine de la Vallee

Inlog status:

Niet ingelogd.

Je dient ingelogd te zijn met je gebruikersnaam en wachtwoord voordat je een bericht kunt plaatsen.